Thursday, November 3, 2011

Selamat Menghayati Hari Raya Aidil Adha!

Ya Allah.. berilah hambaMu ini peluang beribadat di sana.. amiinnn!

Mintak maap banyak sebab setakat hari ni belom lagi teman dapat nak kongsi email/ilmu macam Hari Raya Aidil Fitri hari tu. Tapi ade soalan le dok legor2 dalam otak teman ni. Gini.. baru tadi ade le sms masuk dari member lame, ngucap Selamat Raye & mintak maap salahsilap. Soalannye.. Raya Korban/Haji ni mintak maap zahir batin gak ke? Teman tau mintak maap tu sebenornye takde timing2... tapi sesuai ke diucap dgn Selamat Raye Korban/Haji? Pada pandangan teman yg rabun warne ni, Raye Puase & Haji ni penghayatannye lain2.. kan? Dah macam rojak pulak. Cemane nanti kalo anak2 kite nanti.. Idok ke deme confuse which is which? Ape kate kome?

Tadi search keyword 'korban' keluar website ni. Sangat menarik.. :)

5 comments:

bujal X said...

saya layan je~keh keh~

gedek! said...

Balik kampong....? kat mana?

AzeedA said...

bujal speghetti sedap *bodek ni*
layan je ek? lom reply lg ni.. agaknye kalo reply 'same to u' ok tak?

ankel gedek! hemshem *bodek gak ni*
balik kg KL je.. :D ankel & auntie?

Zul Fattah said...

kita lpas ni nak balik dah.. haha

AzeedA said...

amboi balik mane tu zul? moge slamat rayenye ye.. :)