Saturday, January 29, 2011

Tergolek dog

semlm gi opis lame.. antor soghat, lepak2, sembang2...
sedor2 dh kui 6.. nak naik balik opis baghu amik henbeg.. peh xdek. tunggu le oghang lalu nk tompang masuk opis. masuk2 tgk2 fon dok dlm henbeg punye byk misscalls! sempat jwb satu call dr ya habibi.. kat ospitel emergency! adoi bedeghau daghah teman dengornye!
bwk kete dgn kelibutnye mujor sampey dgn slamat tanpa peghelu masok embulen ke emergency room juge.. tgk2 yg abg2 dok tunggu luor. deme kate ya habibi + adiknye kat dalam ER. lekeh2 teman berkejor ke pintu ER tu tp pak gad misai tahan kate soghang je buleh masok. teguih teman mtk tulong abg misi bgtau ya habibi yg teman dh sampey. dpt le masok..
ceghitenye deme tgh balik ke ghomah. abahnye dokong adiknye. sliper abahnye tergelincir make jatohle dedue tu. abah tertimpe adik. lebam blakang adik kt tulang + terantok kepalenye. aboahnye bengkak lutut + siku. adik nangeh punye kuat.. kak seblah ghomah sughoh bwk ke emergency. mujor le dekat je dgn ghomah..
abahnye nangeh.. ghisokan tulang blakang adik. mase teman sampey dh xray tp lom dpt tau result. adik tebaghing ateh stretcher plastik utk pastikan blakang lughuih.. nyonyot botoi.. diam je.. bile tanye sakit katenye.. kesian.. uminye pon nangeh same..
sughoh abahnye dok luor ade keghusi nk dudok. terkejut lg nampoknye.. teman pon tunggu dgn adik.. lame juge. sapu2kan tgn ke blakang adik sambey bacekan ayat 'tabbat yadaa'..
tgh nunggu tu ade mak baby ni dtg tanye kabor. ghopenye anaknye juge jatuh. umor 5 bln pulak tu.. kesian sgt.. menangeh xbrenti. hr senin bwk blk dr taska, tgk ade bincut. dikatenye terantok. demam + muntah2 bdk tu.. susu pon x ndak. ptg tu dibwknye klinit pehtu kne refer ke ER. doktor kate ni bukan terantok, ni kesan jatuh. terkedu maknye.. kesian teman nengok. dengor2 mcm nk amik tindakan pd taska tu. dibaginye drip ayor kt baby tu.. baghu mau tidor. kepenatan nangeh.
pehtu doktor dtg bgtau xray tulang blakang adik normal.. alhamdulillah! time tu adik pon dh buleh dudok main2 kapey teghobang teman lipat2 dr keteh lap tgn yg ade kt situ. kesian budak bosan nunggu. amik ubat2 yg patut, balik le kami ke ghomah. bg obat lpeh makan, tidor sampey ke pagi budak tu. elok je xde muntah2 ke hape.. syukor alhamdulillahhh..
abahnye pulak pg ni sakit blakang. mmg dia ade sakit blakang lame dh.. kne gitu dtg le balik sakitnye. kesian.. jadik misi le teman haghi ni. esok kalo x baik juge, teman bwk ughut dgn pakciknye di banting tu le.
sekian beghite tekini dgn pesanan behati2 le ye kengkome, bak kate oghang tue2 jgn gaje2 sgt.. malang x bebau!

5 comments:

kakcik said...

Kesiannya budak yang jatuh kat Taska tu.. haghap2 idokle jadi apa2 yang tak elok... eh.. tak bekenan beno teman nengo ceghita2 pasei budok jatuh kat Taska ni... :(

Mane gaye laling mike tu? Moge idokle melaghat sakitnya...

azieazah said...

Siannya. Tumpang simpati. Betul, kalu jatuh ni jangan dibuat main, ada tu terhempap diri sendiri pun leh patah tangan.

AzeedA said...

kakcik.. itule haghapannye.. moge baby tu dilindungi Allah sentiase.. amiinn! mai laling ade le koghangnye sakit blakang tu lpeh teman gosok2 minyak paneh dgn penoh kasehsayang hehehe ;)

kak azie! welkam welkam :)
betoi3 tak boleh buat main.. alhamdulillah lom ade yg patah dlm femili teman.

Abang Zul said...

Uiii... ghiso teman bace ceghite keme, Yong.. ngilu ghase bile bayangkan budok tu kene hempap.. isk.. teghingat mase teman eksiden ngn anok teman dedulu.. huu..

Ate.. makasih le Yong, sudi ngomen kat blog teman..

AzeedA said...

amboi abg zul dh nyinggah ghomah teman ye.. mekasih juge! mike oghang peyghok juge ke? lanchor aje ha skippingnye hehe.. ate ade ke kesahnye anok mike tu dlm blog? alhamdulillah anok teman tu udah melompat2 mcm biase :)