Monday, May 7, 2012

Bulan Ke Lima Di Pagi Nan Hujan

Bangun kul 5 pagi tengok hujan lebat kat luar...
Patut le sejuk & sedap meniduri..
Kejut anak-anak-anak, rebus sosej & siap-siap gi sekolah & pejabat..
Cuba pusing kunci kereta, enjin tak hidup.
Cuba lagi..
Cuba lagi..
Dan cuba lagi..
Bateri dah meninggal rupanya.
Naik balik rumah hantar anak-anak-anak yang dipontengkan sebab kalau gi sekolah mesti kena denda sebab lambat.
Abahnye hantar naik motor, dalam hujan, kuyup.

Sekian kisah hari pertama bulan ke lima.
*nak nangis guling-guling tapi perut tak mengizinkan*

11 comments:

kakcik said...

Buat apa nak nangis2, meh kita pakat2 gelak je. :)

mala said...

cobaaan ..... :)

aku budak klang said...

cabaran terbaru tu...adventure sikit hidup kita

@cu SaYaNg said...

kenapa nak nangis kak??

dulu acu pun suka sarapan dengan sosej rebus :)

miloais milo said...

ye... semalam hujan lebat sangat2...
even here in KL...

kenapa plak uols nak nangis guling2 beb???

Acik Erna said...

pagi isni memang hujan..jalan pun jem..kemalangan pun berlaku..tapi hujan kan rahmat..

MOH KEMBARA said...

Salam Yong,
patutnya kata kat anak2, "Yeahhh cutiii!"

AzeedA said...

Kawan2ku cayyangg..

Sebenor-benornye nk nanges tu bukan sebab ujan.. Ujan memang sangat syiokkk kalo ateh katil tapi apekan daye dah tanggungjawab kannn..
Adepon dari bulan lepas krete teman yang bertuah tu meragam. Bulan lepas masuk ofis lambat terlebih had. Tetibe hari tu rase macam fedaaapppp sangat. Cobaan & cabaran idup.. Allah duga sebab sayang kan.. :) Mekasih banyak sebab sudi singgah & 'memujuk ati' teman ye!
Allah saje yang dapat membalasnye.

Sherwieyna Muzzawer said...

salam kenal.i dah follow blog ni.follow i balik ye..tq..;D

Liza Razak said...

dugaan tu :)

AzeedA said...

Sherwieyna.. done!

Liza Razak.. yep :)