Tuesday, April 5, 2011

Elaun Gangguan??!

Assalamualaikommmmm! hahahaa terkujat teman bile nengok adenye 'elaun gangguan' ni dlm bocer yg teman nk klik2kan td. kne ganggu pon ade elaun ekkk syoknyeee... ishh kalo teman tak keje gomen, idok le teman taukan adenye elaun cenggini. makenye teman pon ketok pintu ghomah pakcik google.. ce kabor ce kabor hapekemendenye elaun gangguan nih.. ni kat egHrmis.. 22. Elaun Gangguan (Awam) Rujukan : Pekeliling Perkhidmatan Bilangan 1 Tahun 1980 Pekeliling Perkhidmatan Bilangan 4 Tahun 1988 Pekeliling Perkhidmatan Bilangan 9 Tahun 1991 Syarat dan Kadar: Syarat : Anggota Perkhidmatan Awam yang bertukar kembali ke wilayah asal. Kadar : Atas kadar sebulan gaji hakiki pegawai. Kadar yang dilayakinya akan ditentukan apabila pegawai berkenaan ditukarkan balik ke wilayah asalnya. Agensi Terlibat : Pelbagai Agensi Tarikh Kuat kuasa : 1 Januari 1988 tak paham? jap2 teman jenguk tmpt lain pulok ye.. pakcik JPA xtau demam ke hape xleh nk jwb.. haa... yg ni kat Jbtn Sumber Manusia Felda.. ARTIKEL 34 – ELAUN GANGGUAN 34.1 Elaun ini dbayar kepada pekerja yang berasal dari Semenanjung yang bertukar/berpindah tempat bertugas ke Sabah/Sarawak. 34.2 Kadar elaun ini adalah separuh dari gaji pokok sebulan terakhir semasa berpindah ke Sabah/Sarawak dan separuh dari gaji pokok sebulan terakhir semasa berpindah semula ke Semenanjung. ahhaa.. lebihkorang paham dh le tu kann... jadinye jgn le mengkome terrrganggu pulok ye lpeh ni sbbkan elaun gangguan.. hahah :P p/s haghap maap ye gamoknye teman pon kne penyakit cam miloaiskurangmanis haghi tuu.. abih spacing2 paragraph leboh smuenye.. ish3...

6 comments:

kakcik said...

Moh kite pindoh ke Sabah/Seghawak.. bulehle kite meghase EG tu! Tapi teman udoh dapat tuko ke sane pun idok siyo teman pegi weh! Tak tebaloi....eh tak bebaloi! :)

AzeedA said...

bak telaboi la kakcik uuuiiii hehehe..
amboi lajunye teghojah.. tak dan teman nyapu sawang ghomah ni haaaa

miloais said...

nok... hang type kat IE ke???
iols - masa type kat IE - jadik lagu ni lah..
bila guna encikmusangberapi - ok jahhhh!~

bestnya keja gomen
banyak elaun...
duit gaji bleh le simpan

tak macam iols keja swasta :sob sob sob:

AzeedA said...

iye la nox.. pak IncikEpel je yg ado dopis nih huhu almaklomle kije gormens.. kalo d ghomah ade le pak incik MusangBrapi ;)
iols kje krani gormens je.. idoknye byk elaun melaun tuuu.. ciput2 je cukop mamam sekuarge adenye.. tak dan nk nyimpan2 lajuuuuu je mcm ayor huhuhuuu.. eh eh.. bersyukurrr alhamdulillahh!

kakpah said...

keje macam makcik ni elaunkebenda nye yang. Ada oghang senang senang hanto anak tapi yuran tak bebayo. minta utang pulak makcik ni penyegan.
untung le keje gomen dapat elaun itu ini yang oi..

AzeedA said...

iyolah makcikpah uii.. teman bersyukurrr!
(eh eh bile pulok naiktarap ke 'makcik' niihh..)
teman pendek kate tak bayor tak antor.. panjang kate segan kalo antor anak yuran tak bebayor, bior abahnye jage kt ghomah.
apekate makcikpah selit2 le inbois yuran tu dlm beg anaknye tu tiap haghi sampey makpaknye bayor ;)